قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در صنعت موتورسیکلت 

ماده 1: عرضه کننده موظف است اطلاعات لازم و کافی در مورد محصول به مصرف کننده ارائه دهد.

ماده 2: عرضه کننده موظف است محصول را با کیفیت مناسب عرضه کند.

ماده 3: عرضه کننده موظف است ضمانت نامه معتبر برای محصول ارائه دهد.

ماده 4: عرضه کننده موظف است در صورت نقص یا عیب محصول، آن را تعویض یا مرجوع کند.

ماده 5: عرضه کننده موظف است خدمات پس از فروش مناسب ارائه دهد.

ماده 6: عرضه کننده موظف است از درج هرگونه اطلاعات نادرست و گمراه کننده در مورد محصول خودداری کند.

ماده 7: عرضه کننده موظف است از ارائه هرگونه ادعای کاذب در مورد محصول خودداری کند.

ماده 8: عرضه کننده موظف است از هرگونه تبعیض ناروا بین مصرف کنندگان خودداری کند.

ماده 9:  عرضه کننده موظف است از هرگونه رفتار غیرمنصفانه با مصرف کنندگان خودداری کند.

ماده 10: مصرف کننده حق دارد از اطلاعات لازم و کافی در مورد محصول برخوردار باشد.

ماده 11: مصرف کننده حق دارد محصول را با کیفیت مناسب دریافت کند.

ماده 12: مصرف کننده حق دارد از ضمانت نامه معتبر برای محصول برخوردار باشد.

ماده 13: مصرف کننده حق دارد در صورت نقص یا عیب محصول، آن را تعویض یا مرجوع کند.

ماده 14: مصرف کننده حق دارد از خدمات پس از فروش مناسب برخوردار باشد.

ماده 15: مصرف کننده حق دارد از درج هرگونه اطلاعات نادرست و گمراه کننده در مورد محصول خودداری کند.

ماده 16: مصرف کننده حق دارد از ارائه هرگونه ادعای کاذب در مورد محصول خودداری کند.

ماده 17: مصرف کننده حق دارد از هرگونه تبعیض ناروا بین مصرف کنندگان خودداری کند.

ماده 18: صرف کننده حق دارد از هرگونه رفتار غیرمنصفانه با مصرف کنندگان خودداری کند.

ماده 19: مصرف کننده حق دارد در صورت نقض حقوق خود، به مراجع ذیصلاح شکایت کند.

ماده 20: مصرف کننده حق دارد از حمایت های قانونی در برابر نقض حقوق خود برخوردار باشد.

ماده 21 : دولت موظف است از حقوق مصرف کنندگان حمایت کند.

ماده 22 : قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای کلیه عرضه کنندگان و مصرف کنندگان لازم الاجرا است.

شرایط ضمانت موتورسیکلت های گروه صنعتی ثاقب خودرو بر اساس آئین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده

  • گارانتی اولیه کلیه موتورهای شرکت ثاقب خودرو به مدت 12 ماه (در آیین نامه اجرایی قانون 12 ماه یا 5000 کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد، آمده است) . شرایط گارانتی در ادامه توضیح داده شده.
  • گارانتی خدمات ارائه شده توسط نمایندگی های شرکت به مدت 6 ماه (در آیین نامه اجرایی قانون 6 ماه یا 1000کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد، آمده است)
  • گارانتی قطعات تعویض شده توسط نمایندگی های شرکت به مدت 6 ماه (در آیین نامه اجرایی قانون 6 ماه یا 1000کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد، آمده است)
  • وارانتی موتورهای شرکت ثاقب خودرو به مدت 120 ماه
میزان ضمانت اقلام استهلاکی به شرط استفاده صحیح کاربر موتورسیکلت مطابق ذیل می باشد:
  • تایر و تیوب معادل با ضمانت موتورسیکلت
به منظور رعایت حقوق خریداران موتورسیکلت ها در بدو استفاده از محصول ضمانت کارکرد اولیه با توجه به مصرفی بودن برخی از قطعاتی که در آئین نامه حقوق مصرف کنندگان موتورسیکلت به انها اشاره نشده است، به قرار ذیل توصیه می گردد:
  • زین،طوقه، زنجیر و کمک فنرها (در صورت پس زدن روغن) به میزان یک ماه
  • اقلام مصرفی شامل روغن و فیلتر و خدمات آچارکشی دارای گارانتی نبوده و مشتریان هزینه را پرداخت می کنند.

نحوه گارانتی شرکت ثاقب خودرو :

خریدار محترم دوره سرویس گارانتی برای وسیله نقلیه شما مطابق با آئین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده  می باشد.
بازدید های دوره ای بازه گارانتی موتورسیکلت شما در 2 مرحله زیر اعمال می شوند:

  • بین 200تا 300 کیلومتر
  • بین 1000 تا 1500 کیلومتر
  • هر 5000 کیلومتر سرویس کلاچ ها و چکاپ کامل ( شامل هزینه )

 مواردی که در خصوص گارانتی محصولات شرکت ثاقب خودرو نیاز به توجه دارند عبارتند از:

  • هزینه روانسازها (روغن موتور، گیربکس و کمک فنرها) به همراه آب – اسید باتری شامل گارانتی نمی باشد.
  • هزینه آچار کشی کلی موتورسیکلت به درخواست خریدار شامل گارانتی نمیباشد.
  • هر گونه عیب ظاهری و عیوب ناشی از هرگونه تصادف رانندگی شامل گارانتی نمی باشد.لذا در زمان خرید به ظاهر دقت داشته باشید.
  • عیوب ناشی از نگهداری نادرست موتورسیکلت، نصب قطعات غیر استاندارد و یا هرگونه دستکاری در ظاهر و باطن موتورسیکلت منجر به ابطال گارانتی خواهد شد.
  • استفاده از قطعات مصرفی و موتوری غیر اصلی و یا انجام تعمیرات در تعمیرگاه های متفرقه، موجب ابطال گارانتی خواهد شد.
  • بازدید کلی سیستم سوخت رسانی و برق ، بازدید فرمان و ترمزها ، بازدید کلاچ ، تعویض روغن (شامل هزینه ) ، بازدید کلاچ و چرخها .
  • پس از 1000 کیلومتر شرایط گارانتی صرفا مطابق با آئین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و تعرفه های شرکت ثاقب خودرو انجام خواهد شد.
  • در صورت عدم رعایت هریک از پیش نیازهای دوره گارانتی، شرکت ثاقب خودرو هیچگونه ضمانتی را تحت عنوان گارانتی و یا وارانتی به عهده نمی ­گیرد.

پذیرش و نوبت دهی :

اخذ نوبت صرفا بصورت تلفنی میباشد. هرگونه مراجعه بدون هماهنگی قبلی و اخذ نوبت قبلی مورد قبول واحد پذیرش نخواهد بود.

ساعت پذیرش تعمیرات و خدمات پس از فروش شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 10:30 و ساعت تحویل بسته به نوع خدمات متغیر است .

تحویل و فروش قطعات صرفا به موتورسیکلت های شرکت ثاقب خودرو ضمن رویت فیزیکی موتورسیکلت و یا کارت شناسایی موتورسیکلت مجاز میباشد .

کلیه هزینه های اعلامی مصوب شرکتی بوده لذا قبل از تحویل و شروع تعمیرات بررسی های لازمه را انجام بفرمایید.

هر گونه تعجیل و یا تخمین در زمان ارایه خدمات و پایان کار، امکانپذیر نمیباشد لذا خواهشمند است قبل از تحویل موتورسیکلت به نمایندگی زمانبندی خود را چک کنید.در صورت هرگونه پیگیری و تماس تلفنی مکرر ، خدمات متوقف میگردد و مسوولیت آن بر عهده مالک میباشد.کارشناسان پس از پایان کار با شما تماس خواهند گرفت لذا صبور باشید.

 

مدیر و سرپرست کل نمایندگان (واقع در دفتر مرکزی شرکت)  مهندس باختر

انتقادات – پیشنهادات – سفارش قطعات

021-55361818


26 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام،قزوین نمایندگی خدمات پس از فروش دارید؟

    پاسخ
  • من موتورو از گمرک خریدم تا برسم خونه کیلومترس قطع شد و هنوز مدارک نیومده که بیا نمایندگی

    پاسخ
  • سلام و وقت بخیر
    می خواستم بدونم می شه سیستم idiling واریو کلیک شرکت ثاقب رو، برای طرح کلیک رادیات دار شرکت های دیگر پیاده کرد با هزینه شخصی؟

    پاسخ
    • سلام
      خیر این امکان وجود نداره
      سیستم آیدیلینگ دارای ECU مجزا هست و امکان نصب روی موتورهای دیگه نیست

      پاسخ
  • وارطان دانیال
    اکتبر 17, 2022 7:51 ق.ظ

    با سلام ، تعمیرگاه تهران پنجشنبه ها باز هستش ،روزهای دیگه از صبح زود سر کار هستم تا عصر ، موتورم نیاز به تعمیر داره

    پاسخ
    • با سلام
      ساعت کاری نمایندگی با گرفتن وقت قبلی شنبه تا چهارشنبه پذیرش 9 تا 10 صبح و تحویل 17 الی 18
      پنجشنبه ها فقط پذیرش خدمات جزیی مثل تعویض روغن ها و سرویس اولیه گارانتی فقط انجام میشه

      پاسخ
      • علی اکبر یعقوبی
        می 6, 2024 7:54 ق.ظ

        با سلام من موتورطرح آیروکس ۱۵۰ ثاقب خودرو ۱۴۰۳ خریدم کارت گارانتی ندارم میترسم برای کارهای موتور به موتور سازهای غیر از ثاقب خودرو مراجعه کنم ایا میتونم چون موتورم آیروکس ثاقب خودرو هست به نمایندگیهای خدمات پس از فروش ثاقب خودو مهندس بختر راه اهن یا شعبه شرق مراجعه کنم کارهای موتور رو انجام بدم با تعرفه ی شرکت ثاقب خودرو و هزینشو پردلخت کنم چون کارت گارانتی ندارم این امکان رو دارم؟

        پاسخ
        • باسلام
          کارتهای گارانتی فقط توسط نماینده فروش مجاز ارائه میگردد ولی فعلا جهت سهولت کار مشتریان بصورت اجباری اجرا نشده.لذا خواهشمندیم از فروشندگان مجاز خرید فرمایید.برای دریافت خدمات به قسمت گارانتی و خدمات سایت مراجعه کنید و نمایندگی مورد نظر را انتخاب و با وقت قبلی مراجعه فرمایید. جناب مهندس باختر هم مدیر کل امور نمایندگان هستند و از سال 1403 کار خدمات در محل شرکت و توسط پرسنل ایشون انجام نمیشه دیگه.

          پاسخ
  • با سلام .من موتورهایپرو خریدم میخواستم بدونم شهر ارومیه هم نمایندگی دارین .و آیا موتورهایپرو زیر مجموعه ی ثاقب خودرو هست یا نه؟باتشکر

    پاسخ
    • سلام بله برند های پرو انحصار شرکت ثاقب هست و ارومیه فعلا نماینده فروش نداریم.تبریز داریم خیابان فلسطین فروشگاه ایزدپناه

      پاسخ
    • سلام امکانش هست خدمات پس از فروش رو به شهر سمنان هم بدید
      چون بنده دوتا موتور نکس تو گرفتم
      ب ه مشکل خورده کسی نیست اینجا برای تعمیر.

      پاسخ
      • با سلام
        تا بحال داوطلبی برای اخذ نمایندگی در سمنان نداشتیم
        ضمن اینکه مشکل شما ظرف 48ساعت مستقیما توسط مهندس باختر رفع شده

        پاسخ
  • با سلام.دوست عزیز بنده یه موتور هایپرو ۲۵۰ مدل ۱۴۰۰۱خریدم که متاسفانه دیروز به خاطر یه زمین خوردگی فلاپ کنار باک سمت چپ یکم ساییده شد و دو سه جا هم ترک برداشت.ایا شما قطعات بدنه از جمله فلاپهارو،هم موجود دارین و قیمت چنده .با تشکر

    پاسخ
  • دیاکو آزرم
    آگوست 14, 2023 7:23 ب.ظ

    با سلام بنده هم ریمتشو گم کردم هم سوئیچشو باید چیکار کنم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید ببخشید برای قطعات های پرو آدرس نمایندگی پیج اینستایی جایی هست. تهران بفرستن اگر هست آدرس به بنده بدهید تشکر چون از شهرستانم

    پاسخ
  • علی زارعی
    می 3, 2024 10:12 ق.ظ

    باسلام من یک دستگاه موتور های کلیک صفر دارم ولی متاستفانه باطری موتور خراب شده و متاستفانه قابل تعمیر نیست میخواستم بدونم شامل گارانتی میشه که برم نمایندگی و باطری رو تعویض کن یا خیر نکته دیگر این بود که آیا در شهر قم نمایندگی موجود دارید یا که زیر نظر شما باشه که به آن مراجعه کنم باتشکر

    پاسخ
    • با سلام
      دوست عزیز کلیه باطری ها بصورت سالم و آکبند تحویل نمایندگان فروش میشود و هیچگونه گارانتی شرکتی را شامل نمیشود.در زمان خرید دقت لازم را به عمل آورید

      پاسخ
  • سلام خدمت مجموعه ثاقب خودرو
    بنده pcx160 از نمایندگی ولی زاده خرید کردم
    واقعا موتور خوبی هستش هم از لحاظ سرعت و هم نرمی در سواری
    تشکر میکنم از مجموعه ثاقب خودرو و آرزوی بهترینها را دارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس با ما